Wednesday, February 24, 2010

sebuah realiti kehidupan

Realiti kehidupan semua org sejak kecil dihantar ke sekolah untuk menuntut ilmu..betul bukan?.
namun sebenarnya dulu kecik2 kalu pergi sekolah kita pun tak..paham naper mesti pergi ke sekolah ...ada suatu ketika dulu ader sorg pak cik bertanya kan kpd aku...naper adik mesti pergi sekolah?..."dlm ati bodoh juga pakcik ni tanyer aku cmtu'' ...lalu aku pun jawab sbb mak sy yg hantar sy ke sekolah jd sy ikut jer lah...jwp sepontan...

Daripada sekolah rendah sampai lah abis SPM..setiap pagi aku ke sekolah, sampaila aku terserampak ...dgn sorg anak cina ni sekolah sampai darjah 3 saja.lepas itu dia tak bersekolah lagi dan dia hari² duk kat bengkel pasal keja dgn bapak sedara nya ..

Perbezaan kat sini ...budak2 melayu mmg menghabiskan umur dia org dgn belajar..drp rendah sampai menengah ,tetapi berbeza dgn budak2 cina kebanyakan mereka hanya bersekolah setakat pandai baca n mengira saja....

No comments:

Post a Comment