Thursday, June 24, 2010

Ku Cari Damai Abadi

Aku cari bukan harta bertimbun-timbun
Untuk hidup kaya,
Aku cari bukan wang berjuta-juta,
Untuk hidup bergaya
Aku cari bukan kawan-kawan,
Untuk hidup sekadar berfoya-foya,
Aku cari mana dia Al-Ghazali,
Aku cari mana dia Al-Shafie,
Kita bongkar rahsia kitab suci,
Cari pedoman,
Kita Bongkar rahsia sunnah nabi,
Cari panduan,
Aku hidup kerana dia Rabbi,
Dialah teman,
Dialah wali,
Dia mencukupi,
Aku hidup bererti,
Menikmati dama abadi.

Oleh : DATUK SERI ABDULLAH HJ AHMAD BADAWI

Sajak ni bersempena dgn Majlis Pelancaran Buku Tun Abdullah Hj. Ahmad Badawi ; Bapa Pembangunan Modal Insan Negara
6 Julai 2010
Dewan Peperiksaan F2

Jom join sebok2 dan ramai2kan org...

Jom layan gambar2 di hari kejadian

Ketibaan disambut oleh pelajar UTHM


Pelancaran Buku Tun Abdullah Bapa Pembangunan Modal Insan Negara


Cenderahati untuk Tun Abdullah


Nyanyian 1Malaysia


Makan Time


Bersama Pegawai Kanan UTHM


Bersama urusetia.. Thanks semua

No comments:

Post a Comment